2013. október 21., hétfő

Hálózsák

Az autós üléshuzat polár takaróból készült. Ebből az  anyagból maradt még ki annyi, hogy egy hálózsák kiteljen belőle. Hogy méretet vegyek átszaladtam a Sógornőmhöz. Jól elbeszélgettünk a hálózsákok szélességén és hosszúságán, valamint, hogy melyiknek mi az előnye, hátránya. Ebből a tudásbázisból készítettem el a polár hálózsákot.

Első lépésként 2 egyforma hálózsák alakú lapot vágtam ki.

Ezután kiszabtam az elejének a nagyobb nyakkivágást, és rögzítettem az elejének vállpánt többletet. A hálózsák szegését egyszerűen oldottam meg, mivel a polár anyag nem szokott bomlani, ezért nagyon egyszerű cikcakk varrással körbe varrtam a zsákot, ahol még nem volt beszegve. 
A zsák bal oldalán és az alján megmaradt az eredeti takarószél varrás, ezt direkt hagytam így díszítő mintának.
A bal alsó részre bedolgoztam a cipzárt. Csak ilyen rövidke cipzár volt itthon, - ez egy előre meg nem tervezett hálózsák varrás -, ezért nem lett az egész bal oldal húzózáras. Viszont nem akartam volna, hogy végig patentos legyen, mert ott Murphy törvénye szerint biztos kikandikál egy lábacska alul a rések között.



Cipzár bevarrva

A húzózár bevarrása után összevarrtam az elejét és a hátulját. 
Megmaradt az eredeti szegő hímzés a takaróról

Végül a vállrészhez egy nagyobb patent került felvarrásra, oldalt pedig apróbbakat ütöttünk be apa segítségével.
nagy patentos vállpánt

apró patentos oldalrész
Ugrás a Főoldalra 

1 megjegyzés: