2013. augusztus 3., szombat

Golyós deo készítése

Újabb adag golyós deot készítettem, mert az előző, amit áprilisban kutyultam mostanra elfogyott.

A recept szerint a hozzávalók:

  • 25 g desztillált víz,
  • egy kevés szódabikarbóna - ez kevesebb mint egy mokkás kanál
  • 25 g glicerin
  • 30 csepp illóolaj


Legutóbb kubeba illóolajjal készítettem.
Most egyből két adagot csináltam, különböző illattal.
A víz, szódabikarbóna és glicerin összekeveréséig együtt csináltam a dupla adagot, majd ezután öntöttem két különböző flakonba.
A fekete flakonnak jobb a formája, mert megáll a talpán. A másikat ki kell támasztani.
Ez az izzadásgátló könnyen kifolyik a golyó mellett, mert hígabb, mint  a gyári készítmény, ezért mindig állítani, és sajnos ezért nem lehet a táskában magunkkal vinni.
Használat közben is elcseppenhet.
Ennek ellenére nekem nagyon bevált ez a recept, mert még a bolti natúr deohoz képest is jobb, az elmúlt napok 30 foknál magasabb hőmérsékletén is tesztelve.

Az egyikbe 20 csepp citrom és 10 csepp levendula illót tettem, és még 1 csepp teafa illót is hozzáadtam.
A másodikba 20 csepp citrom és 10 csepp levendula után 2 csepp fenyő illóolaj került.

Citrom
Baktériumölő, élénkítő, erősítő, vérnyomás szabályozó, nyugtató, sebgyógyító, viszketés csillapító, hangya és molyűző. (Ez a két utóbbi szükséges is a hónaljamhoz :), így már elkerülnek a molyok és hangyák: )

Levendula
Nyugtató, görcsoldó, fertőtlenítő, vérnyomáscsökkentő.

Teafa 
Fertőzésgátló és csíraölő hatású, gombaellenes, immunrendszer működését erősítő.

Erdei fenyő
Erős fertőtlenítő, erősítő, frissítő, dezodoráló.

Az illóolajok tulajdonságait a Gyógyítás illóolajokkal c. könyvből írtam, de a teljesség igénye nélkül, csak az idevonatkozó lényeget idéztem ki.

Legutoljára maradt a címkézés, ha valamitől mégis érzékenység lépne fel, akkor tudjam, hogy mit tettem bele.
Használat előtt mindig felrázandó, mert az illóolaj és a folyadék szétválik, miközben áll a polcon. Egyszer elfelejtettem felrázni, és úgy illatoztam, mint egy gyümölcsös kert, nagyon fincsi volt :) .

Ugrás a Főoldalra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése